ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 25ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: «Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΣΥΝΘΕΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ».

Τύπος Εκδήλωσης: 
Διάλεξη

25ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας 

«Η Μαθηματική Εκπαίδευση και η Σύνθετη Πραγματικότητα του 21ου αιώνα».

 

Στα πλαίσια του   25ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας με θέμα: «Η Μαθηματική Εκπαίδευση και η Σύνθετη Πραγματικότητα του 21ου αιώνα», που διοργανώθηκε από την  Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ), η προσκεκλημένη ομιλήτρια και καθηγήτρια του ΠΤΠΕ Άννα Χρονάκη, έδωσε διάλεξη με θέμα: 

 

"ΒΛΕΜΜΑΤΑ, ΟΜΙΛΙΕΣ, ΚΑΙ ΣΙΩΠΕΣ: ΌΨΕΙΣ ΤΗΣ ‘ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ’ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ"

 

ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ και ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:

Η Μαθηματική Εκπαίδευση και η σύνθετη πραγματικότητα του 21ου αιώνα

Το θέμα του 25ου Συνεδρίου που διοργανώνει η ΕΜΕ στις 21, 22 και 23 Νοεμβρίου 2008 στο Βόλο θα προσεγγίσει τη μαθηματική παιδεία, που επιδιώκουμε μέσα από τη σχολική κυρίως εκπαίδευση, αλλά και τη μαθηματική εμπειρία που παράγεται μέσα από τη σύνθετη πραγματικότητα του 21ου αιώνα.

Καλούμε τα μέλη και τους φίλους της Ελληνικής μαθηματικής κοινότητας να μετάσχουν ενεργά στις συζητήσεις που θα προκληθούν από τις κεντρικές ομιλίες και από τις επιστημονικές εργασίες που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο.

Ιδιαίτερος στόχος του συνεδρίου είναι:

  • Να διερευνήσουμε τον τρόπο που προσδιορίζονται τα προβλήματα στο σύγχρονο κόσμο, έναν κόσμο όπου τα όρια μεταξύ της απτής και της εν δυνάμει πραγματικότητας φαίνονται δυσδιάκριτα
  • Να διευρύνουμε τους μαθηματικούς μας ορίζοντες πλησιάζοντας τις θεωρίες που αναπτύσσονται πλέον μαζί με τις εφαρμογές τους
  • Να αναζητήσουμε, στις νέες αυτές συνθήκες, τη συμβολή της μαθηματικής παιδείας του πολίτη στην ενδυνάμωση της δημοκρατίας
  • Να συνδέσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη σύνθετη πραγματικότητα και τη σύγχρονη μαθηματική επιστήμη με τη θεωρία της μάθησης και την εμπειρία της διδασκαλίας των μαθηματικών στις πολύπλοκες, σήμερα, σχολικές συνθήκες.

Οι παρουσιάσεις των εργασιών θα κατανεμηθούν στους ακόλουθους άξονες:

1. Μαθηματική Εκπαίδευση και σύγχρονος κόσμος

  • πώς συνδέονται τα μαθηματικά με τα νέα προβλήματα- φαινόμενα και τα διεπιστημονικά πεδία της έρευνας;
  • πώς συνδέονται τα μαθηματικά με τις νέες τεχνητές πραγματικότητες που παράγονται;

2. Μαθηματικά και Εκπαιδευτικό σύστημα

  • πότε αρχίζει και πότε τελειώνει η μαθηματική εκπαίδευση;
  • πώς σχεδιάζεται η διδασκαλία σε ανομοιογενείς τάξεις και συνθήκες;

3. Μαθηματική Εκπαίδευση και Δημοκρατία στον 21ο αιώνα

  • με ποια μαθηματικά μπορεί ο σύγχρονος πολίτης να κατανοεί, ώστε να μετέχει ενεργά στην πολύπλοκη καθημερινή πραγματικότητα;
  • τι σημαίνει συνεργατική μάθηση και δικτυωμένη δραστηριότητα στην τάξη των μαθηματικών;

4. Θεωρία και Πράξη της Μαθηματικής Εκπαίδευσης

  • τι άλλαξε στη θεωρία της μάθησης και της διδασκαλίας των μαθηματικών;
  • πώς εντάσσεται η Διδακτική των Μαθηματικών στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση και την επιμόρφωση όσων διδάσκουν Μαθηματικά.

Σύνδεσμοι: http://www.hms-volos.gr/index.php/2011-03-27-00-42-47