Παιδική Ηλικία και Αντικείμενα
Περιγραφή του μαθήματος
Το μάθημα βασίζεται στην Θεωρία του Υλικού Πολιτισμού την οποία διασυνδέει με την εκπαιδευτική έρευνα. Εξετάζει τα αντικείμενα ως υλικό πολιτισμό σε σχέση με τις πολύπλευρες διασυνδέσεις τους με τις διαφορετικές κοινωνικές και πολιτισμικές ομάδες, και διαπραγματεύεται το ζήτημα της αξίας και σημασίας που αποκτούν τα αντικείμενα σε σχέση με τα υποκείμενα και τις ομάδες που τα δημιουργούν, τα χρησιμοποιούν, τα αξιολογούν και τα ερμηνεύουν. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σημασία των αντικειμένων σε σχέση με τον χρόνο, τον χώρο, την ηλικία, το πολιτισμικό, κοινωνικό, ιστορικό και πολιτικό περιβάλλον. Ειδικότερα, το μάθημα επικεντρώνεται στη σχέση των παιδιών με τα αντικείμενα και τη σημασία αυτής της σχέσης για την ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών, για την αντιμετώπιση προσωπικών προβλημάτων, όπως η ανασφάλεια, για την αίσθηση του ανήκειν, για τη συγκρότηση του κοινωνικού φύλου κ.ά. Σε αυτό το πλαίσιο, υπογραμμίζεται η σημασία της μελέτης αυτής της σχέσης από την εκπαιδευτική έρευνα, κυρίως αυτή που επικεντρώνεται στις μικρές ηλικίες. Στόχος του μαθήματος είναι η ευαισθητοποίηση των φοιτητριών και φοιτητών ως προς πολύπλευρα ζητήματα που αφορούν την κατανόηση της παιδικής ηλικίας και η εισαγωγή τους σε μεθόδους που διευκολύνουν τη διερεύνηση της παιδικής ηλικίας με βάση τη σχέση των μικρών κυρίως παιδιών με τα αγαπημένα τους αντικείμενα.
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος είναι κυρίως τα εξής: Ευαισθητοποίηση των φοιτητριών και φοιτητών ως προς πολύπλευρα ζητήματα που αφορούν την κατανόηση της παιδικής ηλικίας και η εισαγωγή τους σε μεθόδους που διευκολύνουν τη διερεύνηση της παιδικής ηλικίας με βάση τη σχέση των μικρών κυρίως παιδιών με τα αντικείμενα.
Αξιολόγηση
Οι φοιτήτριες και φοιτητές που βρίσκονται σε ανώτερο του 1ου εξάμηνο σπουδών, παράλληλα με την παρακολούθηση των μαθημάτων, καλούνται να εκπονήσουν ομαδικές εργασίες (3 ατόμων) με αντικείμενο την παρατήρηση, διερεύνηση και ερμηνεία της σχέσης μικρών παιδιών, ως ατόμων ή ομάδων, με διαφορετικά οικεία για αυτά αντικείμενα. Όσες εργασίες ολοκληρωθούν, προσαρμοσμένες στα αντίστοιχα επιστημονικά κριτήρια, θεωρούνται απαλλακτικές των εξετάσεων, και η αξιολόγηση των αντίστοιχων φοιτητριών/τών βασίζεται σε αυτές και στην προφορική παρουσίασή τους.
Οι φοιτήτριες και φοιτητές του 1ου εξαμήνου αναλαμβάνουν μικρές εργασίες/ασκήσεις με αντίστοιχο θέμα. Η αξιολόγηση βασίζεται σε γραπτές εξετάσεις, ενώ παράλληλα λαμβάνονται υπ’ όψιν η ενεργή συμμετοχή στα μαθήματα και οι αντίστοιχες εργασίες/ασκήσεις.
Διδακτική μεθοδολογία
Διαλέξεις και εργαστηριακά μαθήματα που περιλαμβάνουν παρουσίαση και σχολιασμό της πορείας των φοιτητικών εργασιών και συζήτηση των καίριων ζητημάτων που προκύπτουν από αυτές.
Διαδικτυακή θέση μαθήματος: https://eclass.uth.gr/courses/ECE_U_232/
Επισυναπτόμενο Αρχείο | Μέγεθος |
---|---|
paidiki_ilikia_kai_antikeimena.pdf | 143.93 KB |