Ψυχολογία Μάθησης και Διδασκαλίας: Πρακτικές Εφαρμογές

Κωδικός Μαθήματος: 
ΨΧ0620
Είδος Μαθήματος: 
Επιλογής
Μονάδες ECTS: 
5
Εξάμηνο: 
7
Διδάσκων: 
Δερμιτζάκη Ειρήνη

Περιγραφή του μαθήματος

Το μάθημα επεκτείνει και εξειδικεύει τις γνώσεις που οι φοιτητές αποκόμισαν από το Υποχρεωτικό μάθημα «Εκπαιδευτική Ψυχολογία» με έμφαση στις πρακτικές εφαρμογές των θεμάτων που αναπτύσσονται. Στόχος του μαθήματος είναι να εμβαθύνει και να ολοκληρώσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες των μελλοντικών εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν πιο αποτελεσματικά την μάθηση, την ακαδημαϊκή προσαρμογή και την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών στο σχολείο. Επίκεντρο του μαθήματος είναι οι ψυχολογικοί και ψυχοκοινωνικοί παράγοντες που συνδέονται με τη μάθηση, τη διδασκαλία και τα ακαδημαϊκά και κοινωνικά επιτεύγματα των μαθητών στο εκπαιδευτικό πλαίσιο και η προαγωγή αυτών των παραγόντων από τους ενήλικες (γονείς και εκπαιδευτικούς). Ανάμεσα σε άλλα θέματα συζητιούνται ο ρόλος της νοημοσύνης και των νοητικών ικανοτήτων στα ακαδημαϊκά επιτεύγματα των μαθητών, η έννοια της ακαδημαϊκής αυτοαντίληψης και η σημασία της για την μάθηση, η προαγωγή των μεταγνωστικών δεξιοτήτων και της αυτο-ρύθμισης της μάθησης και ο ρόλος των κινήτρων, των μεταγνωστικών και θυμικών διεργασιών του μανθάνοντα, ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών στην προαγωγή της αυτο-ρύθμισης της μάθησης στα παιδιά, η συμβολή της κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής στην ανάπτυξη και την μάθηση των μαθητών, η προαγωγή κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων στα παιδιά, κ.ά.

Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές αναμένεται να:

  • κατανοούν και να συζητούν σε βάθος με επιχειρήματα για τους γνωστικούς και κοινωνικο-συναισθηματικούς παράγοντες που συνδέονται με το αποτέλεσμα της μάθησης και με τα ακαδημαϊκά και ψυχοκοινωνικά επιτεύγματα των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο. Επίσης, να συζητούν για τον ρόλο των ενηλίκων στην μάθηση και τα επιτεύγματα των μαθητών.
  • να χρησιμοποιούν τη γνώση που απέκτησαν μέσα από δεξιότητες σχεδιασμού της δράσης για τη διευκόλυνση των μαθητών που χρειάζονται στήριξη σε θέματα μάθησης και επίτευξης και μέσα από δεξιότητες αντιμετώπισης δυσκολιών πρώτου επιπέδου στην μάθηση και την ακαδημαϊκή προσαρμογή των μαθητών.
  • να συγκεντρώνουν, να ερμηνεύουν και να συνθέτουν στοιχεία και πληροφορίες από επιστημονικές πηγές σχετικές με τα θέματα του μαθήματος, να διαμορφώνουν κρίσεις για τα θέματα αυτά και να λαμβάνουν εκπαιδευτικές αποφάσεις με βάση επιστημονικά δεδομένα.
  • μπορούν να κοινοποιούν πληροφορίες, ιδέες, προβλήματα και λύσεις σχετικές με θέματα κατάκτησης της μάθησης και ακαδημαϊκών επιτευγμάτων σε εξειδικευμένο και μη-εξειδικευμένο κοινό.

 Αξιολόγηση του μαθήματος

  1. Ενδιάμεσες αξιολογήσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (έως 50% του τελικού βαθμού)
  2. Ομαδική εργασία (έως και 50% του τελικού βαθμού)

Διδακτική μεθοδολογία

Εισηγήσεις, μελέτη και επεξεργασία πηγών, επεξεργασία περιπτώσεων, εκπόνηση εργασίας με καθοδήγηση

Δικτυακή θέση μαθήματος: https://eclass.uth.gr/courses/ECE_U_198/

Επισυναπτόμενο ΑρχείοΜέγεθος
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΈΣ_Αναλυτικό περίγραμμα μαθημάτων 183.22 KB