ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ "ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΕ ΔΡΑΣΗ: ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΣΗΣ"

Τύπος Εκδήλωσης: 
Ημερίδα

 

Επιστημονική Ημερίδα "Μαθηματικά σε δράση: εστίαση στη σχεδίαση μάθησης"

To Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης με την υποστήριξη της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, της Ένωσης Ερευνητών για τη Διδακτική των Μαθηματικών, και του Παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στη Μαγνησία διοργάνωσε Ημερίδα με θέμα:

"Μαθηματικά σε δράση: εστίαση στη σχεδίαση μάθησης",

η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 13 Οκτώβρη, στο αμφιθέατρο Σαράτση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο.

 Τα σχολικά μαθηματικά στο πλαίσιο των νέων αναλυτικών προγραμμάτων αποπειρούνται ένα τολμηρό άνοιγμα τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς τις προσεγγίσεις σχεδίασης και υλοποίησης διδακτικών προγραμμάτων στη σχολική τάξη. Οι προσεγγίσεις αυτές αφορούν στο μαθηματικό περιεχόμενο, τη διαθεματικότητα, τη σύνδεση των μαθηματικών με την ιστορία, τις τέχνες και τις τεχνολογίες μεταξύ άλλων. Αυτή η απόπειρα, παρόλο που μοιάζει να ταιριάζει
στα παιδιά, αφήνει πολλές φορές εμάς τους ενήλικες με απορίες όπως;
Eίναι κατάλληλα τα μαθηματικά για τις μικρές ηλικίες; Ή μήπως αφορούν τα μεγαλύτερα παιδιά; Mπορούν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να κάνουν μαθηματικά; Ή είναι για τα λίγα κοφτερά μυαλά; Μπορούμε να διδάξουμε μαθηματικά μέσω της τέχνης, της τεχνολογίας ή και της ιστορίας; Ή μήπως λειτουργούμε εις βάρος των Μαθηματικών εννοιών; Τι ακριβώς μπορεί να σημαίνει η σχεδίαση μαθηματικών δραστηριοτήτων; Μπορούν όλοι και όλες οι εκπαιδευτικοί να εμπλακούν στη σχεδίαση μαθηματικών δράσεων με στόχο την μάθηση των παιδιών; Ή χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις μαθηματικών και διδακτικής; Στο πλαίσιο αυτής της συνάντησης φιλοδοξούμε να αγγίξουμε αυτές τις απορίες και στη συνέχεια στα εργαστήρια να τις συζητήσουμε σε βάθος μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα σχεδίασης. Η ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές - τριες ή όσους - ες ενδιαφέρονται για τη μάθηση των παιδιών μέσω θεματικών πλαισίων που τα κινητοποιούν.
Το πρόγραμμα της ημερίδας περιλαμβάνει δύο άξονες; α) κεντρικές ομιλίες με στόχο τη δημιουργία ενός ανοικτού διαλόγου για τη σχεδίαση μαθηματικών δράσεων, και β) εργαστήρια με εστίαση στη συζήτηση συγκεκριμένων
παραδειγμάτων.

 ----------------------------------------------------

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τον ιστοχώρο της Ημερίδας:

http://ltme.ece.uth.gr/mathsINaction/

Επισυναπτόμενο ΑρχείοΜέγεθος
programa_13Oct_2012.pdf190.73 KB