Η ομοτιμία ως βίωμα και πράξη

Κωδικός Μαθήματος: 
ΠΔ0360
Είδος Μαθήματος: 
ΠΕ
Μονάδες ECTS: 
5
Εξάμηνο: 
8

Περιγραφή του μαθήματος 

 

Το μάθημα εμβαθύνει στα σχεσιακά χαρακτηριστικά της ομοτιμίας καθώς και τη στάση του/της εκπαιδευτικού με αυτά, κατά το δυνατό μέσα από βιωματική μάθηση. Επίσης, εξετάζει τον τρόπο και τον βαθμό στον οποίο ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να λειτουργεί ως διευκολυντής/συνοδός (facilitator) στα πλαίσια της ομοτιμίας. Τέλος, το μάθημα διερευνά την ομοτιμία σε συνάρτηση με τις ιδέες της αποσχολειοποίησης και των δικτύων μάθησης του Ivan Illich, της αγωγής του καταπιεσμένου του Paulo Freire και στοχάζεται πάνω στη δημιουργία σχέσεων μάθησης που αντικατοπτρίζουν την κοινωνία που οραματιζόμαστε (prefigurative education).

 

Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

 

●     Βιωματική εξάσκηση σε πρακτικές ομοτιμίας

●     Θεωρητική και βιωματική εργασία στο ζήτημα του/της παιδαγωγού ως διευκολυντή/συνοδού

●     Κατανόηση των συνδέσεων της ομοτιμίας με προσεγγίσεις της κριτικής παιδαγωγικής

●     Ανάπτυξη δεξιοτήτων για τη συνεργατική δημιουργία βιωματικών εργαστηρίων και εκπαιδευτικού υλικού

 

Αξιολόγηση: Συμμετοχή στο μάθημα (20%), βιωματικό εργαστήριο ή συλλογική εργασία (30%) και γραπτές εξετάσεις (50%) στο τέλος του εξαμήνου.

 

Δομή μαθήματος / Διδακτική μέθοδος:

Το μάθημα αποτελείται από διαλέξεις και συζήτηση με βάση τη βιβλιογραφία, παρουσίαση παραδειγμάτων από εμπειρικές έρευνες και υπάρχουσες κοινότητες καθώς επίσης από βιωματικά εργαστήρια και ασκήσεις.

 

Πληροφορίες και υλικό του μαθήματος θα είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα

eclass.uth.gr