Εφαρμοσμένη προσχολική παιδαγωγική

Κωδικός Μαθήματος: 
ΠΔ1280
Είδος Μαθήματος: 
ΠΥ
Μονάδες ECTS: 
6
Εξάμηνο: 
8

Σκοπός: Το μάθημα διαπραγματεύεται την παιδαγωγική συγκρότηση του/της μελλοντικού νηπιαγωγού.

Στόχοι: Η διασύνδεση των θεωρητικών αρχών της Διδακτικής Μεθοδολογίας με τη διδακτική πρακτική και η ανάπτυξη πρακτικών αναστοχασμού, ώστε να βοηθηθούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά πιθανά προβλήματα που συναντούν κατά τη διάρκεια της Πρακτικής τους Άσκησης.

Μαθησιακά αποτελέσματα: Στη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται να

  • κατανοήσουν τη σύνδεση των θεωρητικών αρχών της Διδακτικής Μεθοδολογίας με τη διδακτική πρακτική
  • να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες για τη διδακτική πράξη
  • να αναπτύξουν πρακτικές αναστοχασμού ως παράγοντες που οδηγούν στην παιδαγωγική συγκρότηση του μελλοντικού εκπαιδευτικού
  • να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά πιθανά προβλήματα που θα συναντήσουν κατά τη διάρκεια της Πρακτικής άσκησης

Περίγραμμα: Το μάθημα έχει ανατροφοδοτικό χαρακτήρα και διαπραγματεύεται τη σύνδεση της διδακτικής εφαρμογής με θεωρητικές γνώσεις και διδακτικά μοντέλα,  το σχεδιασμό και την υλοποίηση των οργανωμένων δραστηριοτήτων, την εφαρμογή ολοκληρωμένου εβδομαδιαίου προγράμματος, ώστε να εξοικειωθούν οι φοιτητές και φοιτήτριες με το γενικότερο προγραμματισμό, την ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων για την διδακτική πράξη, την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου,  τις πρακτικές αναστοχασμού, τους παράγοντες που οδηγούν στην παιδαγωγική συγκρότηση του μελλοντικού εκπαιδευτικού.

Σύνδεση με Π.Α.: Το μάθημα αποτελεί μέρος της ανατροφοδότησης της πρακτικής άσκησης με την οποία είναι αλληλένδετο.

Αξιολόγηση: Η αξιολόγηση του μαθήματος περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου και παράδοση φύλλων αξιολόγησης της διδασκαλίας και επισήμανσης πρακτικών αναστοχασμού. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες έχουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν απαλλακτικές από τις εξετάσεις εργασίες, τις οποίες παρουσιάζουν στο τέλος του εξαμήνου.

Λέξεις κλειδιά: παιδαγωγική συγκρότηση, μοντέλα διδασκαλίας, πρακτικές αναστοχασμού.

Επισυναπτόμενο ΑρχείοΜέγεθος
efarmosmeni_prosholiki_paidagogiki.pdf135.19 KB