Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και το Περιβάλλον: Ερευνητικά Θέματα

Κωδικός Μαθήματος: 
ΘΠ0503
Είδος Μαθήματος: 
ΘΕ
Μονάδες ECTS: 
5
Εξάμηνο: 
6

Περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα δίνει τη δυνατότητα στις φοιτήτριες και στους φοιτητές να εξοικειωθούν με μεθόδους ερευνητικής μελέτης της μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες και το περιβάλλον. Εστιάζει σε συγκεκριμένα παραδείγματα έρευνας, δίνοντας στους φοιτητές και στις φοιτήτριες την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να επεξεργαστούν ερευνητικές μελέτες. Γίνεται αναφορά σε διαφορετικές μεθόδους συλλογής ερευνητικών δεδομένων, που χρησιμοποιούνται στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών αλλά και σε αυτό της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Περιγράφεται η μέθοδος επεξεργασίας και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων. Σχεδιάζονται και εφαρμόζονται ερευνητικά εργαλεία και τεχνικές που βασίζονται, αξιοποιούν και συμπληρώνουν την ήδη υπάρχουσα από προηγούμενες έρευνες εμπειρία και γνώση.Σκοπός: Να εξοικειωθούν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες με μεθόδους συλλογής και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων σχετικών με την εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και το περιβάλλον.

Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Η εξοικείωση με την αναζήτηση, ανεύρεση και αξιοποίηση βιβλιογραφικών πηγών σχετικών με την εκπαιδευτική έρευνα στις Φυσικές Επιστήμες και το περιβάλλον. Η κριτική προσέγγιση ερευνητικών μελετών. Η σύνθεση των ερευνητικών τεχνικών, μεθοδολογιών και ευρημάτων προηγούμενων ερευνών για την κατασκευή νέων εργαλείων έρευνας.

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με μία εργασία που υλοποιείται στη διάρκεια του εξαμήνου. Σημαντικό μέρος της υλοποίησης των εργασιών πραγματοποιείται στη διάρκεια των μαθημάτων.
Λέξεις κλειδιά: ανάλυση δεδομένων, βιβλιογραφία, ερευνητικές τεχνικές, ερευνητικές μέθοδοι, περιβάλλον, συλλογή δεδομένων, φυσικές επιστήμες. 

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

  • Driver R., Sqiures A., Rushworth P., & Wood-Robinson V. (1998). Οικοδομώντας τις Έννοιες των Φυσικών Επιστημών: Μια Παγκόσμια Σύνοψη των Ιδεών των Μαθητών. Αθήνα: Τυπωθήτω.
  • Hewitt, P. (1992). Οι έννοιες της Φυσικής. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης.
  • Καριώτογλου, Π. (2006). Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου Φυσικών Επιστημών. Θεσσαλονίκη: Γράφημα.
  • Matthews, M. (2007). Διδάσκοντας τις Φυσικές Επιστήμες. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
  • Ραβάνης, Κ. (2001). Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Διδακτική και Γνωστική Προσέγγιση. Αθήνα: Τυπωθήτω.

Εύδοξος

  • Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον στην Προσχολική Εκπαίδευση, Καριώτογλου Πέτρος, Παπαδοπούλου Πηνελόπη.
  • Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες, Χρηστίδου Βασιλεία.
Επισυναπτόμενο ΑρχείοΜέγεθος
Αναλυτικό περίγραμμα78.36 KB