Κατσαρίδου Μάρθα

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: 
Επίκουρη Καθηγήτρια
Γνωστικό Αντικείμενο: 
Θέατρο στην εκπαίδευση: Παιδαγωγικές και Βιωματικές προσεγγίσεις
Τηλέφωνο: 
24210 74683
E-mail: 
mkatsaridou [at] uth [dot] gr
Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα: 

Η Μάρθα Κατσαρίδου σπούδασε παιδαγωγικά στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) του Α.Π.Θ. και υποκριτική στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης. Ως υπότροφος του Ωνασείου Ιδρύματος, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο «Θέατρο στην Εκπαίδευση» στο Goldsmith’s College, University of London. Είναι διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. (2011) με θέμα διδακτορικής διατριβής «Η μέθοδος της δραματοποίησης στη διδασκαλία της λογοτεχνίας».

Κατά τη διετία 2017-2019 διετέλεσε μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., όπου δίδαξε τα μαθήματα «Διδακτική: Θεατρικό παιχνίδι», «Διδακτική: Δραματοποίηση», «Διδακτική: Το θέατρο στο σχολείο». Εργάστηκε ως δασκάλα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από το  2003 έως το 2017. Είναι μέλος ΣΕΠ στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου από το 2014. Έχει διδάξει το μάθημα «Θεατρικό Παιχνίδι» στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Α.Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης (2014-2017, 2018-2019).

Έχει σχεδιάσει θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα για το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, τα Διεθνή Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας Κιλκίς και Κύπρου, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης καθώς και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Έχει συνεργαστεί ως εμψυχώτρια με τα National Theatre και Tricycle Theatre (Λονδίνο), με πολιτιστικούς συλλόγους, θέατρα και σχολεία. Έχει διδάξει σε επιμορφωτικά σεμινάρια και έχει δουλέψει ως σκηνοθέτης και βοηθός σκηνοθέτη σε παραστάσεις με παιδιά και εφήβους. Είναι συγγραφέας της μονογραφίας με τίτλο Η θεατροπαιδαγωγική μέθοδος. Μια πρόταση για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας σε διαπολιτισμική τάξη (Σταμούλης, 2014). Άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή περιοδικά.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην εφαρμογή θεατροπαιδαγωγικών προσεγγίσεων στην τυπική και τη μη τυπική εκπαίδευση όπως και στη χρήση θεατρικών πρακτικών ως εργαλείων έρευνας και κοινωνικής παρέμβασης.